Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.zapraszamy!
PNI
 
Skontaktuj się z nami!

tel: +48 22 47 37 104
fax: +48 22 47 37 714

sekretariat@pni.net.pl

pozostałe kontakty >

 

Profil działalności

Profil działalności Spółki

 

Sprzęt

Posiadany sprzęt

 

Certyfikaty i licencje

otrzymane licencje, certyfikaty i świadectwa

 

Galeria

Wszystkie galerie
Umowa za ponad miliard złotych podpisana.
Aktualności
27.05.2010

26 maja 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na modernizację linii Warszawa – Łódź na odcinku Warszawy Zachodniej do Skierniewic (Miedniewic). Kontrakt o wartości 870 000 000 zł netto (1 061 400 000 zł brutto) zrealizuje Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A. oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. W imieniu Zamawiającego umowę podpisali Pan Marek Pawlik Wiceprezes Zarządu i Pan Krzysztof Groblewski Członek Zarządu PKP PLK, w imieniu Konsorcjum umowę podpisali Pan Jerzy Jóźwik Prezes Zarządu i Pan Andrzej Grobicki Członek Zarządu PNI Sp. z o.o.

Zakres modernizacji linii Warszawa – Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice) w ramach etapu II, obejmuje około 58 km linii kolejowej i przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, odwodnieniowych, wyposażenia w urządzenia automatyki, wymianę sieci trakcyjnej, a także modernizację obiektów inżynieryjnych oraz peronów i przejazdów. Przeprowadzona zmiana szerokości międzytorza torów szlakowych i przebudowa torów na stacjach i posterunkach ruchu pozwolą na wyeliminowanie ograniczeń prędkości jazdy pociągów. W ramach projektu zlikwidowanych będzie pięć przejazdów kolejowych, a 13 będzie poddanych modernizacji. Umożliwi to osiągnięcie maksymalnej prędkości pociągów do 160 km/h. Prosty przebieg linii Warszawa – Łódź na odcinku Warszawa – Skierniewice stwarza również techniczną możliwość późniejszego dostosowania jej do wyższych prędkości. Ponadto zostaną przebudowane bądź wyremontowane istniejące mosty, a istniejące perony wyspowe m.in. na przystankach osobowych: Jaktorów, Międzyborów, Sucha Żyrardowska, Jesionka będą zastąpione peronami jedno krawędziowymi, naprzemianległymi. Stacja Radziwiłłów zostanie przebudowana na przystanek osobowy z jednoczesną zabudową przejścia trapezowego i budową peronów naprzemianległych. Modernizacji zostaną poddane również perony na stacjach: Grodzisk Mazowiecki i Żyrardów. Dla wygody i bezpieczeństwa pasażerów i lokalnych mieszkańców zostanie również zmodernizowanych 12 przejść dla pieszych.
Linia Warszawa – Łódź, w szczególności odcinek Warszawa – Skierniewice (Miedniewice), jest najbardziej obciążonym odcinkiem linii kolejowej w Polsce, po którym  porusza się przeciętnie 69 par pociągów w ciągu doby w tym 12 par pociągów towarowych. Z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji warszawskiej i łódzkiej, potoki podróżnych dojeżdżających z ośrodków takich jak: Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki czy Skierniewice, jak również w relacji Warszawa – Łódź intensywnie rosną. Realizacja inwestycji pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Warszawą i Łodzią do około 65 minut (najszybszymi pociągami), co może przyczynić się do przeniesienia części regionalnego transportu drogowego na kolej. Zakończenie robót planowane jest 31 maja 2012 roku.
Realizacja projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź etap II, Lot A - odcinek Warszawa Zachodnia - Miedniewice” odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. (nr POIiŚ 7.1-24.1 na liście projektów POIiŚ na lata 2007-2013).

Więcej zdjęć w galerii: Umowa za ponad miliard złotych

 
Liczba odsłon : 617152